Πρόγραμμα του κοινωνικοπολιτικού Οργανισμού Λ.Ε.Υ.Κ.Ο. με ΑΦΜ 090283759 μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα Τηλέφωνο: 2155452540 , Κινητό 6973214671
Η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΛΕΘΕΑΤΩΝ κατοχύρωσε το πνευματικό της δικαίωμα στην ΔΙΕΘΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΒΕΡΝΗΣ με το υπ. αρ. 1417/21/4/94 επίσημο Κρατικό έγγραφο. Σκοπεύει στην καλύτερη ποιότητα των προγραμμάτων και θα επιδιώξει την αναβάθμιση της Ελληνικής Τηλεόρασης. Είναι αποφασισμένη να αντιταχθεί στην αυθαιρεσία των καναλιών και να δώσει διέξοδο στην αγανάκτηση των τηλεθεατών, χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο και θεμιτό μέσο. Η ΕΝΩΣΗ θέλει να συμβάλλει στην διατύπωση και καθιέρωση ενός κώδικα τηλεοπτικής δεοντολογίας που να είναι σεβαστός από όλους.
Είναι πολύ χαρακτηριστικό το δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΟ ΒΗΜΑ, με τίτλο: Η ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ Η ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ, που το υπογράφει ο καθηγητής Πανεπιστημίου κ. Λιανός στο οποίο αναφέρονται κατά λέξει τα εξής: "Πριν πέντε χρόνια, αδηφάγοι διαφημιστές, λαίμαργοι δημοσιογράφοι και αδίστακτοι κεφαλαιούχοι, εισέβαλαν σχεδόν με τη βία, στο χώρο της τηλεόρασης υποσχόμενοι ανεξαρτησία, ποιότητα περιεχομένου, πλήρη και αμερόληπτη ενημέρωση του κοινού. Ανοίξτε σήμερα οποιαδήποτε ώρα την τηλεόραση σε οποιοδήποτε κανάλι. Τι θα δείτε; Κάποια χαζή ή εξευτελιστική για τους τηλεθεατές διαφήμιση, κάποιο γελοίο ή ανιαρό σήριαλ, σαπουνόπερες της δεκάρας, φιλμάκια εν είδει τσόντας κακής ποιότητας, τηλεοπτικά παιγνίδια για ηλιθίους, θρίλερ της κακιάς ώρας που πλημμυρίζουν την οθόνη μας με άφθονο αίμα, συζητήσεις ειδικών που έχουν άποψη για τα πάντα και οι οποίοι συνήθως μιλούν ταυτόχρονα χωρίς να συζητούν και δελτία ειδήσεων κονσέρβες που παραποιούν πολλές φορές την πραγματικότητα και αποσιωπούν συνειδητά αξιόλογα γεγονότα τα οποία έχουν υποχρέωση να τα μεταδίδουν στους τηλεθεατές." Συγκρίνοντας την Ιδιωτική Τηλεόραση με την Κρατική, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα κρατικά κανάλια είναι σαφώς καλύτερα και από το λιγότερο κακό Ιδιωτικό κανάλι. Η ΕΝΩΣΗ πιστεύει ότι τα Ιδιωτικά κανάλια έχουν επιδοθεί σ' έναν ανταγωνισμό τηλεθέασης ανεξέλεγκτο και επικίνδυνο για τους τηλεθεατές.
Η πολιτεία έδειξε ότι αδυνατεί να παρέμβει αποτελεσματικά και να επιβάλει όρους. Εμείς οι τηλεθεατές εξαντλήσαμε τα περιθώρια της υπομονής μας και αποφασίσαμε να πάρουμε δραστικά μέτρα ώστε να μεταβάλουμε την εις βάρος μας κατάσταση. Έχουμε εξακριβώσει τα αδύνατα σημεία των καναλιών τα οποία είναι: ΠΡΩΤΟΝ η καταγραφή του ποσοστού της θεαματικότητας τους, βάσει της οποίας έχουν έσοδα από τη διαφήμιση. ΔΕΥΤΕΡΟΝ: Τα διαφημιζόμενα προϊόντα και ΤΡΙΤΟΝ: η κατάφορη παραβίαση των αποφάσεων του συμβουλίου των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, νϊ -"Αυτά) αδύνατα σημεία τους μπορούμε να τα επηρεάσουμε άμεσα εφόσον η επιλογή είναι δική μας τι βλέπουμε και τι απαντάμε ότι βλέπουμε εάν ερωτηθούμε για κάποια δημοσκόπηση. Με λίγα λόγια η θεαματικότητα των καναλιών εξαρτάται από εμάς. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα να μην βλέπουμε διαφημίσεις και επι πλέον να επιβάλουμε και ΕΜΠΑΡΓΚΟ στα διαφημιζόμενα προϊόντα, Και τίθεται το εξής ερώτημα:
Ποιος λογικός επιχειρηματίας θα πληρώνει εκατομμύρια να διαφημίζει το προϊόν του το οποίο δεν θα αγοράζεται για τον συγκεκριμένο λόγο ότι διαφημίζεται; Οι παραβιάσεις των Κοινοτικών Οδηγιών για την τηλεοπτική διαφήμιση και τα προγράμματα πάνε τώρα στην αρμόδια Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία δηλώνει κατηγορηματικά πως μπορεί να υποχρεώσει τις Ελληνικές Αρχές να εφαρμόσουν τις διατάξεις, αρκεί να καταγγελθούν οι παραβιάσεις διότι οι Οδηγίες δεν προβλέπουν έλεγχο.
Για τον έλεγχο και τις καταγγελίες υπάρχει τώρα η ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΛΕΘΕΑΤΩΝ η οποία έχει ηθική υποχρέωση να παρέμβει όταν καθημερινά οι τηλεθεατές βιάζονται πνευματικά, εξαπατώνται από διαφημίσεις για άχρηστα προϊόντα, όταν απλοί πολίτες που αγωνίζονται για την επιβίωση και στερούν από τα παιδιά τους τα απαραίτητα, προκαλούνται με τον πιό βάναυσο τρόπο με τη χλιδή και τα εκατομμύρια που έχουν κατακλύσει τις οθόνες τους, αυτοί που κουρελιάζουν καθημερινά την υπερηφάνεια του πατέρα και διαμορφώνουν το χαρακτήρα και την προσωπικότητα των παιδιών τους όπως τους υπαγορεύει το οποιοδήποτε συμφέρον τους.
Οι τηλεθεατές μέσω της ΕΝΩΣΗΣ θα διεκδικήσουν οικονομικά οφέλη από τις διαφημίσεις που παρακολουθούν. Κατά την άποψη της ΕΝΩΣΗΣ οι τηλεθεατές δικαιούνται ποσοστό από τα χρήματα που πληρώνουν οι διαφημιζόμενοι διότι όλες σι διαφημίσεις αποσκοπούν στο να φθάσουν στον τελικό τους προορισμό που είναι ο τηλεθεατής. Εάν δεν τις δει ο τηλεθεατής τι νόημα έχουν οι διαφημίσεις. Εδώ λοιπόν υπάρχει καθαρή εκμετάλλευση του τηλεθεατή.
Τα μέλη της ΕΝΩΣΗΣ δεν θα αγοράζουν προϊόντα που η διαφήμιση τους δεν είναι αποδεκτή από αυτούς. Για να γίνει αποδεκτή διαφήμιση από την ΕΝΩΣΗ πρέπει να λάβει την έγκριση της αφού προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά και καταβάλει το ποσοστό που ανήκει στους τηλεθεατές.
Η ΕΝΩΣΗ θα επιδιώξει και θα εξασφαλίσει προνόμια και έσοδα για τα μέλη της και από άλλες πηγές διότι εμείς οι τηλεθεατές είμαστε και καταναλωτές και η δύναμη μας είναι τεράστια αρκεί να ΕΝΩΘΟΥΜΕ. Εξειδικευμένη επιτροπή της ΕΝΩΣΗΣ θα ολοκληρώσει το πρόγραμμα της ΕΝΩΣΗΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΛΕΘΕΑΤΩΝ το οποίο θα αξιοποιήσει κατά τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της ΕΝΩΣΗΣ να προστατεύει και να διασφαλίζει τα συμφέροντα των τηλεθεατών.
Αθήνα 21.04.1994
Εκ της ΕΝΩΣΕΩΣ
Ο Αντιπρόεδρος Ο Πρόεδρος
Μιχάλης Χρήστου Ντάλιος Κων/νος